This website uses cookies to improve your experience. Accept Refuse Privacy Policy

Vito Vito, en original re-make
Vito er en varevognsklassiker i Danmark, og for at imødekomme Mercedes-Benz' ønske om øget awareness hos målgruppen på bekostning af konkurrenterne, udviklede vi en kampagne, som teamede Mercedes' klassiker op med en elsket, dansk Melodi Grand Prix klassiker.
Selv om det er 37 år siden, at Jens Brixtofte sammen med bandet Brixx vandt Dansk Melodi Grand Prix med sangen 'Video Video', kan de fleste af os stadig synge med på omkvædet om maskinen, der kører nat og dag.

Da 2019 udgaven af Melodi Grand Prix var lige omkring hjørnet, greb Mercedes-Benz muligheden for at hylde klassiskeren ved at relancere det udødelige hit som 'Vito Vito' - genindspillet af Jens Brixtofte bag rattet i en Mercedes-Benz Vito, naturligvis!
Nummeret blev genindspillet med ny, original tekst og en musikvideo med Jens Brixtofte i hovedrollen (sammen med en Vito kassevogn), og omkvædet ændredes fra 'Video Video' til 'Vito Vito'.

For mange mennesker er en varevogn en arbejdsplads, hvor de tilbringer rigtig mange timer hver dag. I en travl arbejdsdag skal bilen både være et sikkert og komfortabelt transportmiddel, kunne opbevare materialer og værktøj samt fungere som kontor og frokoststue. Alt dette illustrerer musikvideoen på en sjov og involverende måde.

Videoen nåede over 50.000 views inden for de først 48 timer, masser af delinger og lutter positive kommentarer. Strategien lykkedes - Brixtofte i kombination med 'Vito Vito' blev et viralt hit!