This website uses cookies to improve your experience. Accept Refuse Privacy Policy

Vend flasken på hovedet
Nikoline sodavand blev lanceret i 1978 som en hyldest til Faxe Bryggeris grundlægger Nikoline Nielsen, og efterhånden havde det klassiske brand behov for en revitalisering.

Nikoline brandet anses i Danmark som en kvalitetssodavand på grund af det høje frugtindhold. Nikoline indeholder 30 % mindre sukker, 10 % frugtsaft og ingen kunstige tilsætningsstoffer. Men det er nødvendigt for forbrugeren at vende flasken på hovedet for at få den fulde smag.
Under udviklingen af det nye koncept blev vi inspireret af et gammelt butiksskilt, som vi faldt over under vores research.

Ved at få forbugeren til at tro, at annoncen eller trafikreklamen ved en fejl var blevet vendt forkert, skabte vi stor opmærksomhed. Og fik samtidig mindet om, at man skulle vende flasken på hovedet for at nyde den fulde smag af Nikoline.

Målgruppen var kvinder på 25-45 år med børn på 8-16 år, og her fik kampagnen mere opmærksomhed og blev delt mere på de sociale medier end nogensinde før.