This website uses cookies to improve your experience.

Accept Refuse Privacy Policy

Der er mange, der ku’ tænke sig en tusse... Men det er vigtigt at være bevidst om de risici, der kan være involveret!
I dag er tatoveringsbranchen blevet en enorm industri. Men det er ikke mange år siden, at for mange tatovører ikke anvendte autoriserede blækfarver og ikke altid var omhyggelige med at få steriliseret værktøjet ordentligt. Det udviklede sig til et problem for tatovørernes brancheforening, da de brådne kar i for høj grad smittede af på hele branchen.

Miljøministeriet råbte vagt i gevær, og TBWA startede med at tage initiativ til at sætte et møde op mellem ministeriet og brancheforeningen for at sikre foreningens opbakning. Tatovører er stolte af deres håndværk, og vi skønnede, at det var essentielt at inkludere dem i strategiudviklingen for at sikre deres accept og støtte til Miljøministeriets informationskampagne.
Efter at have sikret branchemæssig opbakning af kampagnen udviklede TBWA det fængende slogan 'Think Before You Ink', som fører op til en hjemmeside, der stadig er aktiv. På hjemmesiden blev der serveret gode råd og input til forholdsregler til unge mennesker, som overvejede at få en tatovering. De unge kunne også uploade billeder af sig selv for at se, om en planlagt tatovering nu også tog sig godt ud. Hjemmesiden blev understøttet af PR og online markedsføring.

Effektmålinger indikerede klart en øget bevidsthed hos målgruppen om de risici og gener, der kan være forbundet med at blive tatoveret – gener som allergi, infektioner og i værste fald hudkræft.

Tjek hjemmesiden ud her http://www.thinkbeforeyouink.dk/