This website uses cookies to improve your experience.

Accept Refuse Privacy Policy

Mange sklfter til vinterdæk for sent. Det er en dårlig vane - og skidt for trafiksikkerheden.
Når den første frost satte ind, havde Danmarks største bilforhandler Ejner Hessel problemer med, at kunderne troppede op på samme tid og skulle have vinterdæk på bilen. Det gav lange ventetider og en dårlig kundeoplevelse.

Vi måtte altså få bilejerne til at skifte til vinterdæk tidligere, så kundeoplevelsen kunne blev bedre - og trafiksikkerheden større!
Temperaturrabat – jo højere temperaturen er, jo højere bliver din rabat, når du skifter til vinterdæk. Den aktuelle temperatur blev trukket ind på kampagnesiden fra den populære vejrtjeneste yr.no, og når temperaturen faldt, gjorde rabatten det også. Var det 18º varmt, var rabatten 18 %. Og ved en temperatur på 9º var rabatten 9 %. Således fik vi genereret en masse trafik til Ejner Hessels kampagneside og webshop, hvor bilejerne kunne booke dækskift.

Kampagnen blev hurtigt en succes med en 110 % stigning i salget af vinterdæk sammenlignet med året inden. Kunderne fik skiftet dæk tidligere, og besøget på kampagnesiden og webshoppen var fem gange højere end året før.