This website uses cookies to improve your experience.

Accept Refuse Privacy Policy

Oplevelsestur på kanalerne, et nyt kommunikationsunivers
82 % af alle danske husstande har allerede adgang til NabolandsKanalerne, men gennemsnitsdanskeren kan i forvejen vælge og vrage mellem 1200 timers programmer på de øvrige, tilgængelige kanaler.
NabolandsKanalerne repræsenterer public service kanalerne i Danmarks nabolande Tyskland, Sverige og Norge. Kanalerne tilbyder tv-programmer af højeste kvalitet - krimiserier, dramaer, dokumentarer, musik, teater og gastronomi i verdensklase. Selv om de ofte er innovative og prisbelønnede, er disse kanaler og programmer ikke nødvendigvis top-of-mind for danske seere.

Vores opgave var derfor at øge brandkendskabet og etablere en kommunikationsplatform, som kunne differentiere NabolandsKanalerne i forhold til de mange, mestendels amerikanske streamingtjenester.
For at kunne etablere en unik platform til differentiering af NabolandsKanalerne med deres kvalitetsprogrammer og kulturelle indsigter, måtte vi først definere de værdier, som kunne få NabolandsKanalerne til at stikke ud på et overkommunikeret marked.

Opdagelse og undren er de fundamentale søjler, som disse højkvalitets, public service kanaler bryster sig selv af, og vores kreative strategi blev at invitere seerne på oplevelsestur på kanalerne og få nye, spændende seeroplevelser.
Vi valgte at løfte det visuelle univers op til en standard, der kunne matche NabolandsKanalernes ekstremt høje programkvalitet - understøttet af aktiviteter og kommunikation målrettet vores tre kernemålgrupper: seerne, kanalværter og politikere.

Vi satsede på en strategi, som ikke havde fokus på de seere, som kun fra tid til anden så et enkelt program, til i højere grad at brande NabolandsKanalerne som en kanal.

Strategien understøttes fra uge til uge via taktisk aktivering af programsatte serier, film og dokumentarer.