This website uses cookies to improve your experience. Accept Refuse Privacy Policy

De fleste danskere associerer Lidl med discount og har derudover en række negative fordomme over for detailkæden. Virkeligheden ser temmelig anderledes ud.
Med den nye brandplatform #LidlOverrasker ønskede Lidl at fortælle, at de kunne tilbyde det perfekte miks af lave priser og høj kvalitet. For Lidl er et supermarked, som er meget mere og andet end overkommelige priser. Duften af nybagt brød, den brede palette af kulinariske specialiteter fra alle verdenshjørmer og masser af friske, økologiske produkter fra lokale, danske producenter – til virkelig gode priser. Lidl overrasker ganske enkelt på alle parametre, og det ønskede kæden at kommunikere.

Ved et afholde et event på Frederikshøj, en anerkendt Michelin restaurant i Aarhus, overraskede vi gæsterne ved at bevise, at kvalitet og lave priser godt kan gå hånd i hånd. Og således fik vi skubbet vi til mange danskeres fordomme om Lidl.

Lidl er utroligt stolte af deres produkter, leverandører og den kendsgerning, at de er i stand til at tilbyde så konkurrencedygtige priser til kunderne. For Lidl handler det om demokratisering af kvalitet!
Med den nye brand kommunikationsplatform #LidtOverrasker adresserer Lidl de mange fordomme og antagelser, de danske forbrugere har om supermarkedskæden og Lidls brand.

Vores løsning blev modtaget med stående applaus af både kunden og forbrugerne.

Inden der var gået en uge, var videoen blevet afspillet 2,8 mio. gange, havde fået mere end 15.000 likes og var blevet et hot samtaleemne i løbet af juleferien med 3.400 delinger og 2.500 kommentarer.

Lidl Denmarks Marketing & Communications Director udtrykte sin begejstring over løsningen: ”Jeg er meget tilfreds med samarbejdet med TBWA, og vi glæder os til at vise danskerne, hvor meget Lidl rent faktisk kan overraske.”