This website uses cookies to improve your experience.

Accept Refuse Privacy Policy

Inspirationskampagne med synergi mellem AtL og BtL
Hvordan skaber man frekvens og relevans for et af Danmarks ældste fødevarebrands samtidig med at gøre det synonymt med hverdagens gode, hjemmelavede fastfood?
Bähncke er et af de ældste og mest velkendte danske brands. Men udfordringen har længe været, at størstedelen af Bähnckes salg ligger i sommer-/grillsæsonen.

Derfor ønskede Orkla Foods A/S, der ejer brandet, at synliggøre Bähnckes produkter som relevante ingredienser til hverdagens gode, hjemmelavede fastfood. Og dette skulle ske i en integreret kampagne, der skabte synergi mellem AtL og butiksmiljøet.
Vi benyttede lejligheden til at bruge deres berømte tag-line “Intet bord uden Bähncke”, der stammer helt tilbage fra 1932, som aktiveringsmekanisme for at vise en masse inspirerende hverdagsretter med maksimal food appeal.

Ifølge Orklas mediebureau OMD var konsistensen i konceptet på tværs af medier – kombineret med SoMe-delens korte videoformater – medvirkende til at opnå en lav CPM (omkostninger per 1000 eksponeringer), hvilket gav kampagnen 25 % mere dækning end forventet.