This website uses cookies to improve your experience. Accept Refuse Privacy Policy

"I har grimme kasser, Aarhus."
Eat GRIM er en dansk virksomhed, som leverer kasser med frasorteret frugt og grønt til forbrugere på udkig efter bæredygtige alternativer.
Eat GRIM blev grundlagt i 2018 af Petra Kauka og Carolin Schiermer, som så en idé i at forvandle frugt og grønt, som ellers typisk ville blive kasseret, til sunde og nærende leverancer til virksomheder og private.

GRIM handler direkte med gårdene, hvor de aftager de 1 ud af 3 stykker frugt og grønt, som normalt bliver kasseret, fordi de ikke lever op til vores kunstige, gængse æstetiske standarder – eller som følge af overproduktion.
Opgaven for TBWA\Copenhagen var, i samarbejde med GRIM, at udvikle en kampagne, som skulle sælge konceptet og skabe brand awareness i forbindelse med etablering af forretningen i Aarhus.

Budgettet var begrænset, og for at sparke salget ordentligt i gang var målet naturligvis at opnå så bred eksponering som muligt, samtidigt med at GRIMs mange positive aspekter blev kommunikeret på en iøjnefaldende måde.

Med en outdoorkampagne centralt placeret i hjertet af Aarhus samt en udbygget digital tilstedeværelse fik TBWA forbrugerne til at stoppe op, gnide sig i øjnene og se efter en ekstra gang – der er da noget, der ikke passer her? Præcis som det ofte er tilfældet med GRIMs frugt og grøntsager.

Kampagnen resulterede i et øget antal kunder og besøgende på hjemmesiden fra Aarhus. Mere præcist steg antallet af kunder med 300 % og antallet af besøg på hjemmesiden med 290 % - sammen med en stigning på 99 % i antal abonnenter. Ikke så ringe for en kampagne med et lille budget.