"I har grimme kasser, Aarhus."
Eat GRIM er en dansk virksomhed, som leverer kasser med frasorteret frugt og grønt til forbrugere på udkig efter bæredygtige alternativer.

Eat GRIM blev grundlagt i 2018 af Petra Kauka og Carolin Schiermer, som så en idé i at forvandle frugt og grønt, som ellers typisk ville blive kasseret, til sunde og nærende leverancer til virksomheder og private.
GRIM handler direkte med gårdene, hvor de aftager de 1 ud af 3 stykker frugt og grønt, som normalt bliver kasseret, fordi de ikke lever op til vores kunstige, gængse æstetiske standarder – eller som følge af overproduktion.
GRIM handler direkte med gårdene, hvor de aftager de 1 ud af 3 stykker frugt og grønt, som normalt bliver kasseret, fordi de ikke lever op til vores kunstige, gængse æstetiske standarder – eller som følge af overproduktion.

Opgaven for TBWA\Copenhagen var, i samarbejde med GRIM, at udvikle en kampagne, som skulle sælge konceptet og skabe brand awareness i forbindelse med etablering af forretningen i Aarhus.
Budgettet var begrænset, og for at sparke salget ordentligt i gang var målet naturligvis at opnå så bred eksponering som muligt, samtidigt med at GRIMs mange positive aspekter blev kommunikeret på en iøjnefaldende måde.
Med en outdoorkampagne centralt placeret i hjertet af Aarhus samt en udbygget digital tilstedeværelse fik TBWA forbrugerne til at stoppe op, gnide sig i øjnene og se efter en ekstra gang – der er da noget, der ikke passer her? Præcis som det ofte er tilfældet med GRIMs frugt og grøntsager.
Kampagnen resulterede i et øget antal kunder og besøgende på hjemmesiden fra Aarhus. Mere præcist steg antallet af kunder med 300 % og antallet af besøg på hjemmesiden med 290 % - sammen med en stigning på 99 % i antal abonnenter. Ikke så ringe for en kampagne med et lille budget.
Budgettet var begrænset, og for at sparke salget ordentligt i gang var målet naturligvis at opnå så bred eksponering som muligt, samtidigt med at GRIMs mange positive aspekter blev kommunikeret på en iøjnefaldende måde.
Med en outdoorkampagne centralt placeret i hjertet af Aarhus samt en udbygget digital tilstedeværelse fik TBWA forbrugerne til at stoppe op, gnide sig i øjnene og se efter en ekstra gang – der er da noget, der ikke passer her? Præcis som det ofte er tilfældet med GRIMs frugt og grøntsager.
Kampagnen resulterede i et øget antal kunder og besøgende på hjemmesiden fra Aarhus. Mere præcist steg antallet af kunder med 300 % og antallet af besøg på hjemmesiden med 290 % - sammen med en stigning på 99 % i antal abonnenter. Ikke så ringe for en kampagne med et lille budget.
